Min fina häst!

Nu i helgen var det landslagsträning på Strömsholm, men eftersom jag valt att ligga lite lågt var jag bara med på söndagen.

Micke, som visat sig inte vara något fan av dressyr, åkte med o det var nog inte lika plågsamt den här gången. Inte lätt o begripa en sport där ofta inte ens utövarna förstår...

Fyran var stel o stark när jag red fram o programmet kändes ok. Vi red Grad 4as mästerskapsprogram, det svåraste jag utsätts för som funkis. Dömde gjorde Birgitta Bergsten o det var riktigt kul att vara på Strömsholm igen. Jag har själv tyckt att 4an utvecklats o det fick vi kvitto på nu! Utan att den där trevliga känslan infann sig gick vi runt på precis under 70%!!
Blev nästan lite sugen på o åka med till Mannheim, men vi blir hemma o hoppas att fina resultat ska ge oss en plats i NM laget vad det lider.

Träningen för Jennie är jättebra o det är en lyx att slippa lasta för att träna! Påskhelgen bär det av till Grums, kul med meeting det var länge sen sist.
Jennie kommer med till Grums, så oddsen för bra placeringar torde vara bra!

För övrigt var senaste "Häst & Ryttare" full av mig o Fyran! Bra reportage tycker jag det blev, tack Monika för det o Mikael för fina bilder!

Kram på Er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Ingen tävling för Fyran idag