Kiropraktorbesök

Veckorna går fort, det är bra...

I tisdags var Micke Lundstedt och kikade på Fyran. Han är kiropraktor och behandlade henne en hel del när vi bodde i Mariefred.

Han hittade inga större grejer, men vi konstaterade att hennes tänder måste fixas till. Rätt stora hakar har satt sig på nacken och jag hoppas på en mjukare Fyra när vi är färdiga med detta.

Efter att beskedet kom att det inte blir något Londonäventyr har jag tagit mig en funderare på hur 2012 och framtiden ska se ut.
Jag jobbar mycket och älskar mitt jobb, men få ihop det med ridning på elitnivå har aldrig varit lätt.
Det har funkat så länge allt på hemmaplan flutit på och det gör det väl inte riktigt just nu. Det kommer bli bra, men just nu behöver jag tänka på mina nära och kära...

Således har jag tagit beslutet att inte rida ngt i Europa i år, det känns helt rätt. Baksidan är att jag då diskvalificerar mig från deltagande på NM och tävlingen i Falsterbo. Har ingen aning hur de andra i laget tänker, men lägga tusentals kronor på tävling o resa när det blev som det blev låter galet. Vi bär största delen av våra kostnader själva och får mycket lite hjälp från förbundet, så man måste vara rejält taggad för att hålla på.
VM går 2014 i Frankrike, får se om jag laddar om tills dess.

Jag kommer tävla som frisk 2012 och där gör vi bra resultat, men jag vet inte om det duger. Ska hur som helst bli kul o dra på sig fracken!! :-)

2012 får bli ett mellanår... men jag tror det blir ett bra år!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Ingen tävling för Fyran idag