På väg - en tredjedel är avklarat



Så var vi på väg! Jag, Elin och Fyran startade mot Tyskland imorse vid 8-tiden. Avfärden skedde i snöstorm!! Jag som trodde att det var sommar!

Fyran har som vanligt åkt snällt och står nu installerad på Tygelsjö. Hon har fått en långpromenad i ridhuset och jag ska jogga henne lite imorn bitti, innan distriktsveterinären kommer för att skriva ut hennes friskintyg. Vi planerar att vara på väg mot nästa stopp i Luhmülen vid 11-tiden.
Har hunnit med att hälsa lite på Habanera också och henne hämtar vi upp till Stockholm efter att Fyran är väl hemma igen. Hon är sååå fin!! Hoppas att vi hinner se Therese rida henne imorn innan det är dags att dra vidare.

Det är bra mycket mer vår här nere, men bonden har gödslat under dagen så nu har vi utrustat lastbilen med doftblock! Jag tror aldrig jag har varit med om sån stank! Den är överallt, men nu börjar näsan vänja sig.

Middagen bestod av pannkaka och nu ska jag ta mig en kopp med kaffe och försöka varva ned inför natten i Tygelsjös fina stallägenhet.

På återhörande när vi nått tysk mark!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...