Vackra Habanera åker hem



Det blir inte alltid som man tänkt sig, men jag har fått möjligheten att pröva mina vingar på en av de vackraste hästar jag någonsin mött. Har bölat som ett barn, men så här får det bli...

Under de här 4 månaderna har vi blandat toppar med dalar och det är väl just det som gör att jag (och de runt mig) beslutat att Habi får flytta hem igen.
Jag trodde inte att sjukdomen inverkat så mycket på min ridning, men på denna fantastiska häst blev det väldigt tydligt. Hon behöver stabilitet och följsamhet som jag inte längre kan erbjuda.

EM blev inte någon succé och vi slutade som bäst på en 13e plats, med väldigt långt upp till toppen (men inte så långt till en placering). På lördagen och söndagen blev inget rätt och vi var sist i startfältet.
Freestylen på söndagen kändes ok, men då drogs vi med två dagars intryck redan och spänningarna gör att det inte blir någon "dans".

Vi är anmälda till SM och jag har för avsikt att rida och sedan lämna av henne på Tygelsjö. Vore kul att avsluta sagan med ett SM guld!

Just nu står hon på matning, resan till EM tog ganska hårt på henne och hon är jättesmal. Allt som kan ge hull just nu är välkommet!!

Vad som ska hända nu ver jag i skrivade stund inte... Det lär inte bli något Oslo om jag inte hittar en stabil häst snabbt som attan, är nominerad som 5e ryttare och så många platser lär vi inte få till Sverige.
Fyran är hos Nina och jag har inga omedelbara planer på att ändra detta upplägg. De ska för övrigt debutera LB på söndag, heja heja!

En kul nyhet är att jag är med i första truppen till London och vi ska ha pre camp 25-27 november, så en bit på resan kommer jag hur som helst! :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...