Tillbaka i ekorrhjulet



Idag var det dags att återvända till jobbet, men jag har ju aldrig riktigt varit ledig så det var inte så tungt.
Nu har jag snart avverkat 9 timmar så det är hög tid att vända hemåt! Sliter med den konferens som ska vara i augusti och det känns som om det mesta är på plats faktiskt.

För Habanera väntar en "vilodag", vilket innebär promenad med Lasse och liniment på ryggen med massage. Det brukar gillas av den svarta damen.
Sista dagarna har det varit så kul att rida, det funkar bra med kandaret och igår var hon helt med på noterna på vallen. Får rapporter från de som ser oss att nacken är både lägre och rundare, det känns bra.

Imorn kommer Marie och tittar på oss, det ska bli kul. Marie kuskade jag runt med när jag red på ridskolan i Vällingby (för en så där 100 år sedan) och hon tävlade Glissette.

Oj, så mycket jag lärde mig på den hästen! Världens finaste!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...