Snart dags att sätta sig i lastbilen



Dags att nöta lite mer på sätena i lastbilen, 165 mil enkel resa till Moorsele i Belgien och EM 2011.
Det blir mitt största mästerskap hitills o jag ser fram emot det massor.
Habi går bättre o bättre. Stadigare, mjukare, mer avspänd o mer ridbar. Jag har fortfarande svårt att sitta i jättetraven o måste slappna av mer för att hon inte ska stå emot. Får väl ta en valium innan start så löser det sig! :-)




EM i år rids på Zilveren Spoor och där var jag och tävlade med Fyran förra året. Det är alltid lättare att förbereda sig när man vet hur anläggningen och förutsättningarna är redan innan. Det kommer blåsa och det kommer vara mycket runt omkring, förhoppningsvis slipper jag hundar på banan den här gången...

Träningen på Ågesta för Kristian idag gick bra o onekligen ser det inte lika förgjordat segt ut som jag kan tycka att det är i trav, för tränaren var nöjd. Galoppen var super o en sån trevlig känsla har jag aldrig haft tidigare! Nice!!

Lördag åker vi till Stäket för en sista check. De har nationell funkistävling o även om det är tätt in på avresa tycker jag att man måste åka dit. Det är så ont on funkistävlingar o när någon arrangerar borde varenda funkis i Sverige vara där!!
Det skär i hjärtat att de bara fått 5 starter på hela dan! :-(

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...