Lysande genrep!



På måndag börjar resan mot Belgien, Moorsele o EM 2011. Jag har haft en proppfull vecka och Habi har fått ta det lugnt med promenader, så det var inte utan lite oro jag lastade imorse för att åka till Stäket och rida en nationell funkis klass.

Habi kändes redan när vi kom till stallet glad o lugn, hon har lagt på sig lite o verkar stormtrivas med livet.

När jag väl framme i Stäket satt upp var det spänt o inte alls vad jag ville, men en lite längre framridning än vad den borde vara resulterade i en avspänd Habi.

Allt på plats o i en bra form, dock ska det till lite mer tryck. Idag var hon dock helt mellan hand o skänkel och började inte bromsa när jag kom in på banan. Jag var nöjd med uppvisningen, den var ett bra genrep inför EM.

69,03% resulterade i en blå-gul rosett o en lugn känsla i magen.

Tror jag räknade in hela 10, "vilken jättefin häst du har"! :-)

Eftermiddagen har gått i packandets tecken o Lasse har varit hos Christer på Pace Trotting o hämtat Hippo foder så det räcker till resan o lite till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...