Vallen är vår bästa vän!



För en månad sedan vågade jag inte ens tänka tanken att våga rida ett pass på Habi på vallen, idag är vi där mest hela tiden! Nu har vi börjat förstå varandra och fokus är nästan helt på mig, det är en liten bit kvar dock.
Hon blir som smör när hon får vara ute och idag ska jag rida ett pass i ridhuset för att se om jag kan få med mig känslan när det inte är grönt under fötterna.

Imorn är det träning för Bibbi på agendan och efter lite jogg på vallen på torsdag bär det av på fredag morgon till Kalmar. Det ska bli mycket spännande att se om jag kan få med mig superkänslan in på banan den här gången, i så fall är vi oslagbara! :-)



Kroppen är inte min bästa vän just nu och jag börjar förlika mig med tanken att den vänstra handleden kanske måste stelopereras, men det får bli efter att jag vet vad som händer med med en ev London resa 2012. Det går ju inte att få en tid till läkaren i alla fall, så det blir att knappra kortison. Har ingen aning om hur lång tid det tar att rehabilitera och det kan vara så att detta kommer inverka på min klassning, jag hade ju en nästan "frisk" vänsterhand vid klassningen för 2 år sedan. Hu så fort det kan gå... :-(

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...