Träning på Ågesta

Efter helgen i Kalmar fick jag nästan lite panik, jag vet inte riktigt hur jag ska få fram näsan på Habanera!!

Vad kan då vara klokare än att ta hjälp av någon som haft hästar som den fina svarta tidigare. Jag tänkte på Wilson och Biggles höga nackar...
Sagt och gjort, sedan i tisdags har jag en ny tränare, Kristian von Krusenstierna. Vet inte varför jag inte provat tidigare, det är ju bara 15 minuter att åka till Ågesta??

Jag fick rida helt tvärtom och det funkade utmärkt. Släppa skänkeln och låta henne gå långsamt med långa steg för att komma till mer bärighet. Det skapade en del förvirring i början, men gav en reglerbar och bärig Habi på slutet. Fick även lite tips hur jag ska få henne att sitta i i övergånagarna, där hon gärna gör sig lång.

Jättekul! Vi kommer åka dit ett par gånger i veckan fram till EM och sedan får vi ta det därifrån.

FEIs rankinglistor per 2011-07-20 finns ute nu och laget är 10a! Det är 10 lag som får åka till London, så just nu ser det ju trevligt ut. Det är dock ett halvår kvar och det är resultaten per 2012-01-31 som gäller.
Själv var jag 12a i Grade IV och 48 totalt. Där räknas dock alla tävlingar, så jag vet inte vad den säger egentligen.
Hur som helst är det två tävlingar kvar för laget och mig, så lite bättre ska det väl bli!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...