Tävling igen!

Efter NM i Danmark blev det tydligt att det som jag och Habi behöver är med tid och mer träning i skarpt läge. Jag måste ha lite mer att spela på när hon spänner till och verktyg att ta mig igenom om det händer. Detta kan jag inte fixa hemma i ett ridhus, då måste vi ut och tävla.



Hittade en tävling i Kalmar hos RK Udden, Superhelgen, som jag tror kan vara ett utmärkt träningstillfälle. Mycket hästar och förhoppningsvis lite stök på tävlingsplatsen. Lasse åker med och groomar och på lördagen ska vi titta på The Arks avskedsturné.
Vi ska bo lastbilen, himla skönt att den går när man bara ska vara borta ett par nätter och det är varmt ute. Gillar min lastbil! :-)

Tävlingen består av två kvalklasser, Msv C:1 o Msv C:2, sedan en A eller B final på söndagen. Jag och Habanera har ju bara ett kval till Msv B, så detta passade ju bra!
Höga poäng får vi ju även om det inte känns bra, men den här gången vill jag ha med mig en trevlig tävlingskänsla hem och det är lättare att åstadkomma i lätta klasser.

Håll tummar och tår, jag återkommer med en rapport efter helgen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...