Måndag...



Det spelar ingen roll om man är ledig eller inte, en måndag är en måndag.

Själv vaknade jag med en vänster handled som känns som om någon satt eld på den, den är nu så inflammerad att jag inte ens kan böja på den. Fast förvissad om att räddningen fanns runt hörnet ringde jag till KS för att boka en spruttid. Det har alltid löst sig tidigare, jag ringer inte om det inte verkligen är akut..
Efter 45 minuter i telefonkö får jag en tid på fredag. Suck, vem ska klä på mig fram till fredag?

Till saken hör att jag redan för ngn månad sedan fick vetskap att handleden inte ens mår bra när den inte värker och nu gör det fruktansvärt ont!
Synoviter i alla småleder på ovansidan och en rejäl tenosynovit på undersidan, det kommer behövas ett antal injektioner för att ta död på detta.
Jag vill inte bli stelopererad i handleden!! :-(

Första semesterdagen kunde börjat bättre...

När jag slog på datorn 10.30 blev jag dessutom påmind att jag skulle träffa en journalist vid Globen 10.00. Kan man starta om dagen?
Ringde honom och bad om ursäkt för att jag glömt honom och dessutom inte kan köra bil på ett par dagar. Han sa glatt att han tar bilen ut till mig i stället, toppen!
5 minuter senare ringer han igen och har haft inbrott i bilen, "det hänger en massa sladdar, jag tror de har försökt stjäla den". Varken hans eller min dag!
Vi bokade om till imorn och hoppas att hans sambo inte får inbrott i bilen hon med! :-)

Nåväl, skit in - skit ut, så det här lär väl bara ändra sig om jag ändrar inställning till denna skitmåndag.
Överlever jag dagen och får komma lite till stallet ska det säkert vända!

Ha en bra måndag på Er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...