Jag vet hur högt du hoppat,


men hur lågt har du hoppat?

Så kan vi summera min helg hos RK Udden i Kalmar. En trevlig anläggning med en utebana som verkade klara hur mycket regn som helst, lite stum men det var inte mitt problem den här helgen.

Vi åkte fredag mitt på dagen och väl framme fick vi inte rida på tävlingsbanan, en lite tråkig överaskning eftersom det är just där Habanera behöver se sig omkring. Red i ridhuset och hon kändes jättefin, lugn och över ryggen.

Lördag var det två kvalklasser till söndagens finaler, första var Msv C:1 och jag var väldigt nöjd med känslan jag hade i programmet. Avspänd och med på noterna, näsan dippade lite ibland med med ett jämnt söd och bjudning. Lite överaskad över låga 63% och landade första utanför placering. Andra klassen Msv C:2 och det var inte samma trevliga känsla den här gången, mer spänning men med lite bättre tryck. Vi lär oss hela tiden och det gäller komma fram till vad som funkar bäst. 62% och vi landade mitt i resultatlistan.
Nåväl, nu var kvalen till Msv B färdiga i alla fall och vi var i A-final.

Lite besviken med lördagens resultat satte jag upp på en Habanera som på söndagen var spänd redan från start. Mycket hästar i ridhuset, en ponny mitt i allt ihop och stormiga kalla vindar ute.
Det gick åt skogen och i galoppen byttes det galopp så det stod härliga till, när jag surnade till blev det topp tunnor värre!
52%!! Det är nog de lägsta siffror jag någonsin fått och så här i efterhand kanske jag inte ens skulle brytt mig om att försöka slutföra. Nollor på bägge de enkla bytena och både 3or och 4or i galoppen...
Fram till galoppen skulle jag tro att vi var på ca 65%, så det är bara att bryta ihop och påt igen.

Habanera är dock världens trevligaste individ att hålla på med, nu måste jag komma underfund med hur jag ska kunna behärska spänningarna på banan (för de kommer jag inte få väck).

Nästa utflykt är Gyttorp och två MsvB, sedan Uppsala och Överby.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...