Mindre bra start på NM

Igår gjorde jag och Habi vår internationella debut och det gick val inte riktigt som jag tankt mig...

Storm på tavlingsplatsen gjorde fina Habi jattespand och efter ganska mycket overtalning kom vi till slut ut till laktaren som placerats valdigt nara banans ena horn. Spand eller inte det ar en fantastisk hast och vi slutare 6a, bara 1 poang fran placering. Knappa 64% ar inte mycket att hanga i julgran!
Lite surt, men sa ar det ibland. Idag hoppas jag att den dar poangen och nagra till ar på min sida, med andra ord det galler att rida battre!

Jag har tillbringat morgonen med att lasa FEI regler och tror att jag kommit fram till att det ar ok att rida latt, det skulle gora en enorm skillnad i langningarna och hjalpa mig att fa upp ryggen nar Habi spanner till.
Ska dubbelkolla med de som vet nar de vaknar.

Hall tummarna for att vi lyckas battre idag, det ar jag overtygad om.

"Viljan att vinna ar starkare an radslan att forlora!"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...