Livet går vidare...

Nej, att ta med sig en häst som man haft hemma i knappa 4 veckor på ett mästerskap är kanske inte någon bra idé. Å andra sidan är jag tveksam om Fyran tagit någon medalj den här gången, placerad hade hon nog varit dock.

Habi var jättespänd hela helgen och jag har inte hittat nog många knappar ännu för att rå på det. Så det blir att åka hem och träna, rida program på en hjortkalv är ingen smal sak!

3 dagar i Middelfart resulterade i två 6e platser och en 8e, inget lysande facit.. Dock väldigt mycket fina kommentarer om både Habi och min ridning, jag gjorde vad jag kunde den här gången.
Lördagen var den dag då jag hade bäst känsla, även om vi började med att hoppa kråka för en bajshög vid X!

Resultat finns här och nedan en filmsnutt från lördagen.



Laget kom sist och det är väl inte heller något att hänga i julgranen, rejält avhängda dessutom. Det känns väldigt långt till London just nu!

Nu ska vi hem igen och jobba med avspänning under tryck. Såg Therese rida Habi idag, så jag vet att det går. Super att ha henne att fråga och som nu sitta upp och känna efter.

Kroppen mår inge vidare efter en sån här genomkörare och det lär ta några dagar att reparera...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...