Ingen tävling för Fyran idag



Fyran har inte ens varit så mycket som lite ojämn på evigheter, men i lördags trampade hon fast en sten i skon och hoppade kråka sedan. Igår var hon tydligt ovillig att använda höger bak där stenen suttit, så det blev till att stryka henne från dagens övning på Värmdö.
Så kanske var det vår sista start tillsammans i Tyskland?

Habanera skötte sig som ett skolexempel på Strömsholm, så hon fick fylla Fyrans skor på Värmdö. De var snälla att flytta mig från MsvB till MsvC, eftersom jag måste kvala Habi för att få rida MsvB.
Efter en vecka tillsammans börjar jag i alla fall lite förstå hur hon funkar och idag fick hon gå 1,5 timme i hagen innan Amanda promenerade henne i snöre och sedan flätade. Detta resulterade i en lugn och sansad Habi som åkte som ett ljus hela vägen till Värmdö.
Väl framme var hon lugn och även nu fick Amanda promenera henne i ca 30 minuter, sedan red jag fram i ca 20. Framridningen var inomhus och hon kändes jättefin, med näsan där den ska vara och med en pilot som red mer framåt. När vi sedan kom ut på banan spände hon i lite och piloten blev lite passiv, men det var nyttigt att veta hur hon reagerar när hon spänner till lite.
Det kan inte ha synts så väldigt mycket, mer än med att längningarna nästan helt uteblev! :-) 68% och en blå rosett, inte dåligt för en debut i skarpt läge!



Häftigt att vara ute med henne när folk spontant kommer fram och säger, "vilken häst!".

Nu är jag jättetaggad för NM och Danmark och jag ska göra mitt allra bästa för att få med mig fler och finare medaljer än 2010! Det ska väl gå vägen... ;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...