Debut på Strömsholm



Efter en lite skakig start på dagen, där Habenera inte alls tyckte att det här med tävling var någon bra idé, kom vi iväg på utsatt tid.

Väl inne i transporten blev hon dock en helt annan häst och all nervositet och spänning var som bortblåst. Precis som jag hade fått berättat för mig, men på morgonen inte vågade tro på!


Framridningen kändes bra, även om näsan var lite för långt indragen. Vi har ju bara känt varandra i en knapp vecka, så jag var väl lite väl feg kanske. Nåväl, nu fick vi en utmärkt start på vårt samarbete och kvitto på att detta kan räcka väldigt långt!

Fina vitsord av alla domarna och vi dömdes för dagen av GP domarna!

68,5% gav vinst i mitt par och det ska inte vara några problem att få upp det en bra bit över 70% till NM i Danmark. Kan bli en kul tävling! :-)

Tack Pernilla för att jag får ha hand om din fantastiska häst, vi ses om några veckor på vägen till Danmark.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...