På plats i Mannheim

Efter 3 dagars resa var vi äntligen framme i Mannheim, trodde aldrig att det skulle vara sååå långt. Onsdag fm när Fyra hade fått sitt friskintyg lämnade vi Tygelsjögården och åkte mot Tyskland. Övernattade i Luhmühlen och fortsatte sedan de sista 53 milen till Mannheim.

Väl framme blev vi lätt vettskrämda, det var jättestort!! Maimarkt betyder "majmarknad" och här kan man köpa allt från kastruller till hundmat!
Det finns även riktigt smaskiga jordgubbar och här är det ju sommar så det passar ju bra.




Träning idag efter bara lite jogg igår och Fyra känns riktigt fin, vi får se hur långt det räcker. Går hon bara på högre siffror än tidigare är jag nöjd, någon placering är jag tveksam att det blir.
Det är inte lätt att vara dvärg bland alla jättar!! :-)

11.00 imorn börjar vår första klass och jag ser fram emot att tävla, Fyran är fokuserad och blir en helt annan häst på stora tävlingsplatser.

Själv är jag dödligt trött och försökte vila lite i lastbilen på dan, det var dock 36 grader varmt där... men jag tror att den lilla vilostunden räddade livet på mig. Jag är inte gjord för att gå och stå så här mycket, till råga på allt i 30 gradig värme.
Elin gör ett superjobb och jag hade aldrig klarat detta utan henne, Lasse är bra men detta är perfekt!! :-)

Nu en dusch och sedan lite kinamat, på återhörande!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...