London och hem igen


Förra veckan blev det inte mycket ridet. I torsdags åkte jag till London för att vara med på EULAR, det årliga Reumatologimötet i Europa. Jag hade inte varit med förut och en kongress med ca 18.000 deltagare har jag aldrig bevistat.



Landade på Heathrow vid 10-tiden och hade tänkt bara checka in för att bege mig till ExCeL där EULAR höll hus. Väl på hotellet var mitt rum färdigt men min väska med det som jag behövde för att ta mig dit och in stod inte att finna.
Efter ngn timmes letande gav jag mig iväg till Disney store för att införskaffa en "Rapunzel", annars hade jag inte varit välkommen hem tror jag. Det har blivit lite för mycket resande och mutorna haglar tätt...

Väl uppe vid Covent Garden landade jag mitt i starten av "Gumball 2000" och häl att falla offer för en röd väldigt ljudlig bil. En säck med "Rapunzel" prylar senare ringde telefonen och mina registreringpapper var funna!

EULAR var en häftig tillställning och jag satt i seminarier hela tiden, mest PARE relaterade (patientdelar). Var dock på ett par andra och det var intressant, bla de som Christina Opava höll var intressanta.
Träffade lite patient relations kollegor och fick lära mig en del om Sklerodermi, samt kunde konstatera att bokprojektet kommer bli en succé för alla inblandade. Det vore kul om förbunden fick med den på EULAR nästa år!

Kolla vem jag mötte på parkeringen!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...