Borta bra, men hemma bäst

Efter en och en halv vecka på turne är det bra skönt att vara hemma i soffan med en latte.

Det har varit en varm utflykt med en Fyra som inte är helt fötjust i sådan värme och inte jag heller. Rida så det svartnar för ögonen är inte någon dröm. det har dock gått bra och laget placerade sig högre i bra konkurrens än på länge! Jättekul! Hoppas att vi övertygat någon om att de ska skicka oss till London!!

Fyran och jag har inte varit nära någon placering, men det har varit tätt runt 65-67% och där har vi varit i alla fall. Det finns nog lite till att plocka fram, men det kanske hon inte får en chans att visa...
Bästa placeringen hade vi på måndagen, en 11 placering med 65% av 18 startande. Då var det inte många som saknades i startfältet! Duktig Fyra!!
Anita, Kerstin och Simon tog individuella placeringar och laget (med mig i) tog en fin 4e placering!!



Mannheim var en galen med fin tävlingsplats, tävling och majmarknad på en och samma gång. På marknadsdelen fanns allt från jordgubbar till gravstenar att köpa! Helt galet!
Ca 300 hästar var uppstallade och när det var som värst var det nog 40 hästar på en och samma framridningsbana!!





Nu ska Fyran få jogga lite och så ska jag försöka bestämma mig vad jag ska göra med henne, hon blir dock kvar på Lunda till efter midsommar.
Habanera kommer om ett par veckor och eftersom det är lite ont om tid vill jag hålla det lite öppet vem av dem som ska med till Strömsholm i juni. Sedan är det ju inte långt till NM!!

Ha en jättebra helg!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...