Våren finns i Skåne

Tider går fort och det är redan vår, i alla fall här nere i Skåne. Hoppas att den får stanna, risken just nu är väl bara att den blåser bort!

I min strävan att ta mig till London har jag flyttat fram positionerna lite senaste tiden. Detta mycket tack vare att jag har fantastiska vänner som äger fantastiska hästar. Denna helg har jag packat väskan för att vara med på PSO Skånes möte i Höör, men på vägen passar jag till att stanna till på Pernillas vackra Tygelsjö.

Pernilla har jag kännt sedan drygt 10 år och då brukade jag rida hennes fina "Kapten". Redan då hade hon planer på hästuppfördning och en stor gård, det kan man säga att hon med råge uppfyllt!
Numer bor hon och familjen på vackra Tygelsjögården utanför Lund, vi stannade till där på vägen till Danmark och NM förra året.
Jag hoppas att det blir första övernattning även i år på alla resor! Det är sååå fint!!

I år möttes jag av årets två första föl e Quarterback och överallt går det hästar som man annars bara ser på bild! Pernilla själv är i Tyskland den här helgen för att se på fler!!

Jag fick hjälp av Therese som är beridare på Tygelsjö att provrida en av de hästar som lagt grunden till vackra Tygelsjö. Habanera kom till Sverige 2001 och jag har inte sett henne så himla många gånger sedan dess. Stor, svart och bara så fin!!

Lite läskigt var det allt, jag rider ju nästan bara Fyra numer, men denna passade mig som hand i handske! 172 hög men smäcker och känns inte större en biffen Fyra, hon tar dock 1 steg där Fyra tar 3...
Hon vill gärna ligga lätt i handen och jag har bara 30% styrka i händerna. Kan ju inte bli bättre!


Lite trav...


o lite galopp.

Vad tror ni? :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...