En halv tävlingshelg

Nu var det ett tag sedan sist och vi kom hem från en semester i värmen i tisdags. Färgen försvann rasande kvickt och jag är redan normalgrön igen.

Helgen skulle tillbringas på tävling i Örebro. Det finns inte så mycket tävlingar för funkisar i Sverige och här skulle vi få rida de program som vi reder på mästerskap. Fyran har gått jättebra och jag såg fram emot att få rida igenom programmen. Känslan bestod ända tills det nästan var dags för start...

Under framridningen kommer en funktionär fram till mig och frågar om det är jag på tur, eftersom min stattid är 19.15. Jag ser nog rätt förvirrad ut när jag meddelar att det är 19.35 som är kommunicerat kvällen innan på hemsidan. Mannen säger då glad i hågen, "det har vi ändrat under dagen". Redan här borde jag förstått att detta aldrig skulle sluta lyckligt...

Nåväl Fyran kändes bra, så jag gick upp till det andra ridhuset för att starta 19.15. Där står Simon och väntar på sina poäng och jag får veta att sedan ska de starta mig. Förvirring igen, nu total! Klassen innan går på kort bana och ingen har flyttat en enda stacket eller bokstav när jag kallas in på banan. Jag påpekar lite försiktigt att det är lite de behöver fixa innan de kan starta mig och alla tittar på mig som om jag var från månen. De hade inte en aning att de skulle förlänga banan!!!

Nu börjar man kånka staket och bära meterhöga metalsjok med bokstäver på när jag sitter där inne och försöker hindra Fyran från att helt gå upp i limningen. När jag väl fick startsignal var hon knappt kontaktbar och jag ville bara hem! Panikritten finns förevigad och hon är i alla fall fin i formen (när hon inte far som en tätting).



Jag strök mig idag och blev hemma och tränade med Bibbi, ett korrekt beslut tycker jag. Tråkigt att jag inte fick se Highen, men åka 40 mil idag också för en dag som igår ville jag inte göra.

Nästa helg är det Reg/Nat i Högbo och vi åker upp redan på fredagen. Ska bli jättekul och där vet jag att det blir bra tävlingar, med en massa fina hästar.

På återhörande!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...