2011 började inte så bra



Tänk att det aldrig blir som man har tänkt sig!

Fyran har dansat fram i flera veckor och var super fin på framridningen i Mantorp, tills samma ryttare styrde upp i baken på henne två gånger. När hon var yngre var det hopplöst att rida fram, all hennes energi gick åt till att vara arg på andra. Nu har hon varit bra länge, men igår vart det för litet och för rörigt.
Hon blev jättespänd och började paddla med bakbenen. Jag tyckte dock att programmet var ok, traven tyckte jag tom var bra. Jag hade tippat på ca 64%, men det tyckte inte domaren... 59,6% blev det.

Summan av kardemumman, en inte helt ok start på 2011!

Nästa start blir i Örebro, Nationell/Elit, ska rida mästerskapsprogrammen. Vi får hoppas att hon sköter sig bättre då! :-)

Det känns dock inte som någon fara på taket. Jag har ett par fina hästar som jag ska prova när vi kommer hem igen, så det kan bli ett jättekul 2011 till slut! :-)

Nu ska jag vara ledig i en dryg vecka, vi ses och hörs!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...