Rosetterna får vänta

Efter lite funderande bestämde jag mig redan igår för att tävling idag var ingen bra idé. Det har varit runt -15 i flera dagar och Högbo är ju desutom lite mer norrut. Messade Sigrid att jag inte kommer för att rida Chester och på Bergåkra var det -30 igår!

Det går inte att rida i sån kyla, min kropp pallar inte och Fyran är inte heller hon någor fan av kyla. Tog istället tillfället i akt igår att rida igenom küren för 2011 och den blir bra. Lite tuffare, men kommer passa oss jättebra när vi tragglat den mer. Jag ska även byta galoppmusik, Dallas kändes aldrig som Fyran och mig. Någon måtta får det vara med domarflirtandet! :-)


Vad tycker ni??

Här visar termometern nu på -23 och idag blir det ingen ridning alls. Amanda skulle få rida lite, men Fyran fixar inte riktigt den här kylan. När ska det ge sig??

Nu blir det debut i Mantorp om 3 veckor och då var det 3 LH hästar i samma klass! Kul, men vi ska göra vårt bästa för att piska dem! Först måste jag fixa lite med Fyras kandar bara, Lasse måste bocka lite på stången och jag tror att det kanske blir nytt läder i Göteborg!?

Solen skiner, men mig lurar den inte, jag är tveksam om jag överhuvudtaget kommer ta av mig min varma morgonrock idag...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...