Hur har de råd att leva i Norge??



Åter hemma efter en snabbvisit i vårt grannland och är djupt bedrövad över hur de har råd att leva i det landet. Jag gjorde min praktik i Oslo för 15 år sedan (hu jag börjar bli gammal) och då var det dyrt, men nu har det nått rent löjliga nivåer.

Vi kom fram till Oslo och köpte oss en varsin macka och en kaffe på Sentralstationen, 180 NOK! Lasse funderade på en öl innan konserten, 69 NOK för 40 cl! Helt galet!!

Det var knappt någon snö, men kallt så in i bängen. På lördagen gav vi oss ut för att göra stan, men -19 på termometern gjorde att det blev mest fika...

Konserten var lysande och det är härligt att Morten Harket låter likadant nu som för 25 år sedan. Sedan kan jag konstatera att han passar mycket bättre i kostym än i blåjeans, lite kal på toppen var han också (men hade kämpat hårt för att dölja det). :-) För mig är a-ha det jag hörde på 80-talet och det som kommit nu på slutet. På mitten var det mycket som lät som U2 rip-off, dessvärre var det en del av denna vara på konserten. Det vägdes dock upp av allsång till "Living Daylights" och fyrverkeri i slutet av "Take on me". Kul att ha varit där och de verkade lite rörda guttarna!!

Snön bara väller ned och jag vet inte hur jag ska kunna skotta fram lastbilen för lördagens resa till träningen i Kungens Kurva. Förra vintern kom jag inte iväg, men då hade jag kvar Umet. Anna Blomgen kommer och drillar oss i helgen och på söndagen ska vi vara på Lunda, då hinner jag träna innan vi tar lite semester för att visa fjällen för Ellinor.



Lindvallen here we come! Jag ska åka pulka och lata mig!! Först ska jag dock försöka göra mig av med en dräparförkylning som jag drog på mig i förra veckan...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...