God fortsättning!

Så var julhelgen över för den här gången och Ellinor har förmodligen träningsvärk i armarna av allt paketöppnande.
Vansinnigt hur mycket julklappar som trängdes under julgranen på julafton hos mina föräldrar i Bromsten. Nu borde det finnas leksaker att leka med en bit i sommaren tycker jag.

Själv fick jag faktiskt lite julklappar... visste inte att jag hade varit snäll!
Lite badbomber och en fin pyjamas av Ellinor, hon vet att jag har en svaghet för att ligga i badet innan det är dags att gå och lägga sig. Skönt när kroppen värker och det känns som om delar av mig är minst 80.
Lasse hade köpt mig en klocka som jag gått och tittat på, i glatt orange! Den är jättefin!


Amanda som har hjälp mig på tävlingarna under hösten fick 4 ridpass på 4 i julklapp och var på besök igår för att ta del av den första. Hon har ridit 4 en gång tidigare och gör det riktigt förtjänstfullt. Jag hoppas att hon tyckte det var roligt, 4 såg i alla fall ut att trivas.

4 är himla fin nu efter lite vila, väl laddad kanske men rund och fin. Inte så där biffig som hon blir av mycket träning utan med slim och helt jämn. Jag riktigt längtar efter att få ta tag i nya küren och inte minst till att komma ut och tävla igen!! Jag har meddelat förbundet att jag vill åka till Mannheim i maj för att tävla, det är en bra tävlingsplats och ytterligare en chans för mig att testa 4 inför ett ev Paralympics. Jag vill sååå gärna göra den resan med 4, inte med någon annan häst...

Den här veckan blir jobb på hemmaplan, manus till vinterkonferensen och lite annat skrivarbete. Vänster hand behöver dock vila lite, så jag ska försöka hålla mig borta från datorn. Jag ska träffa min läkare på KS i slutet av januari och jag vet inte vad han kommer göra åt handen, men det lär börja med en ny steroidinjektion.



Imorn ska dessutom en sväng till vackra Mariefred!

Ha det bra i snön och njut av att vi bara har -6 idag!! :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...