En hel hästdag, nästan...



Idag har jag varit med Anders, en fd arbetskollega, för att kika på hans häst Camelia. Anders är en glad "nybörjare", men med en entusiasm som sällan skådats. Idag blev jag varse att man kan komma långt med rätt inställning och mjuka händer.

Camelia är 6 år och en jättesöt tjej. Lie vinglig och omusklad, men det kan nog bli bra. Kommer bara lite mer balans och rygg så blir det en fin liten häst. Det är dock först när man sitter upp på någon annan häst man förstår vad man har hemma...

Efter besöket i Grillby hos Camelia och Fredrik Knutsson, fick Anders åka med till Grödby och Fyran. Det är nyttigt att få känna hur lite som ska behövas av ryttaren och vad man ska leta efter. Jag tror och hoppas att det gick upp ett liljeholmen för Anders idag. Jag blir faktiskt lite stolt när jag ser vad fin hon är min Fyra och att mina svaga händer ofta gör just det som en stark ryttare inte kan, ger ingen att hänga i.

Nu ska Ellinor skuras! Ha ett jättebra nyår, vi hörs 2011!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...