Det lackar mot jul...


Veckan började med visionsdag och julfest på jobbet. Jag var dock tvungen att avvika vid lunch, men fick höra och se en del riktigt intressanta inlägg och en överaskande inbjudan...
Det finns en del för mina kollegor att jobba på under 2011 och för mig med förstås!!

Bäst var diabetespatienten Martin, som på ett härligt sätt meddelade att "han inte ville bli behandlad som ett offer". Det är så häftigt när man känner att det där är ju "mina" ord! Vad lika vi är ändå, alla som måste få sina liv att funka trots att man drabbats av en kronisk sjukdom. De är oftast de som är minst berörda av sin sjukdom och bara ser det som en del i livets ekvation.
Tack Martin!!!

Själv jobbar jag för fullt på min del i Vinterkonferensen som ska gå av stapeln i januari. Som ni alla förstår ska jag försöka att avmystifiera patienten lite ytterligare, till min hjälp har jag en tjej som är superhäftig och en ständig källa till inspiration. Ni ska få ett referat när vi genomfört spektaklet.
Återstår för mig att komma på en bra låt att sluta min dragning/berättelse med. Har ni några förslag??
Den ska förmedla värme, hopp, stolthet och gärna sätta sig lite på skallen. Jag är lite svag för Eurodisco...

Ikväll ska jag traditionsenligt på "A Christmas Carol" med min mamma. Varje jul spelar ett engelskt teatersällskap den i Stockholm och jag har tappat räkningen på hur många gånger jag sett den nu. Kan rekommenderas!!

Nu tar jag julledigt och eftersom det är för kallt att rida även ridledigt. Vi hörs i mellandagarna!

Ha en riktigt bra jul!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...