Slut på tävlingsåret 2010



Så var det slut för 2010 och jag kan summera Fyrans och mitt bästa år någonsin!
Vi har varit placerade i så gott som alla starter och sedan sommaren har vi faktiskt rosett i alla!
Vi är stadigt över 65% i Msv och det känns som ett enormt steg framåt.

När jag tittar tillbaka på protokollen kan jag notera att det onekligen hänt ngt med min lilla häst. Kommentaren som var ständigt närvarande, "för låg", är som bortblåst. Istället dyker "luftig galopp" upp, något som jag aldrig trodde skulle hända.

Numer hänger betygen enbart på mig och min ridning (tråkigt nog dagsform med min diagnos), jag kan inte skylla något på bristande grundkvalitet. Det har tagit sin tid, men nu ska här ridas i frack!! :-) Jag är perfektionist och kan jag inte konkurrera vill jag inte vara med!

Igår gjode vi årets sista start och det slutade med 66%, 4 rena byten och en 4e placering bland 32 startande. Inga superglimtar, men jämt på ett sätt som vi inte kunde klara av tidigare. Vi brukar blanda 9or med 3or, men igår var det 7or och 6or genomgående. Kan jag nu bara höja det som brukar vara 8or och 9or, så borde detta kunna sluta lyckligt! :-)

Imorn 04.00 åker jag till Chicago för att jobba en vecka. Fyran lämnar jag till Tessie och tar tillfället i akt att vila kropp och själ lite. Vi hörs om ngn vecka!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...