Det är aldrig hästens fel!

Sista tiden har min ridning blivit minst sagt lidande av alldeles för mycket jobb. Det sätter sig i Fyran på ett par dagar och efter en vecka av longering, icke ridning och löshoppning är det inge kul!!



Tessie red henne i tisdags när jag var i Göteborg och hon kunde inte styra! Det är kul med starka hästar, men när hon dessutom stelnar till räcker det inte med lite skänkelvikningar för att få fart på bakbenen igen! Låter Anna Blomgrens visa ord gå som mantra i skallen, "flytta baken om hon tappar bärighet".
När frustrationen är som störst är det lätt att det går ut över 4, men det är ju inte hennes fel att jag missköter mig! Blir riktigt stolt över mig när jag biter ihop och tragglar övergångar, skänkelvikningar och mil av skritt för att få till det. Det ger utdelning, igår var det 200% bättre och idag tror jag att hon dansar fram igen! :-) Laddar för att åka till stallet i em, nu ska jag bara läsa en god bok och fika.

Äntligen lite vila! Ska jobba imorn, men det är Forskningsdagen och det är alltid intressant. Mellan 12.30-16.45 håller förläsningarna på, platen är Karolinska Institutet. Kom förbi och förkovra er i Reumatismens fantastiska värld!
Fyran lånar jag ut till Nina, jag tror att de saknat varandra lite...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...