Återfall?

Ridningen som kändes så strålande i lördags, var som bortblåst när jag satt upp igår kväll. Min rackarns häst kan inte promenera en dag utan att bli till ett monster, jag skulle ge en hel del för att hon skulle bli lite svagare och vingligare...

Nåväl, det var programridning i ridhuset och storm ute. Inte de bästa förutsättningarna för att fortsätta/börja om mitt övergångsnötande sedan i lördags. Fyran var stark som en oxe och jag drar tillbaka i ren förskräckelse, återfall till forna dagar som jag inte är stolt över. Något resulterar i att hon blir ännu mer spänd och till slut tom lite ojämn. Jag kan dock mitt i allt elände förvånas över hur lydig hon faktiskt är. Bytena sitter utan att hon far iväg och trots att hon tar alla chanser att älga iväg, tar hon prydligt de flesta halvhalterna. Det är väl ngt att glädja sig åt...



Nu gjorde jag ju det tyngsta jobbet igår, så idag borde de vara ridbart igen. Då bestämmer sig förstås kroppen för att strejka. Händerna värker, även om de nu framåt eftermiddagen går att använda till något. Rider jag inte kommer Fyran inte alls gå att styra imorn och rider jag är risken att händerna blir ännu sämre.



Vis av historien vet jag dock att riodningen inte brukar göra mina händer illa och ända gången jag inte rider är när det är fysiskt omöjligt.

Kontentan är att jag kommer rida ikväll och lär vara "fit for fight" imorn.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...