Är cittra ett partytrick??



Den här veckan har bestått av aldeles för mycket jobb och för lite ridning. Detta har dock resulterat i att Fyran känns riktigt taggad, nu ska bara samma energi infinna sig i mig. Känns avlägset just nu...
Den här veckan som kommer och till efter den 12e lär bli lika hemska, sen är Reumatikerdagen över och det lugnar förhoppningsvis ned sig lite. Men andrum lär det inte bli förrens i november.

Formen för Reumatikerdagen är nu helt färdig och ni kan hitta programmet på Reumatikerförbundets hemsida. www.reumatikerforbundet.org
Det ska bli jättekul!!! :-) Vi ses i Nordstan!!!

Helgen har även den gått i Reumatikerförbundets tecken, om än Gävleborgs distriktet. I går var jag med på deras konferens för att berätta om min sjukdom och ridningen. En del blev riktigt berörda av min historia, det var inte menat så dock...
Jag har ju levt eländet som nu är ställt lite mer till rätta, men vägen hit har väl kanske inte varit någon komedi. Utan alla fantastiska människor i min omgivning hade det aldrig gått så här bra!
Kanske mest av allt Lasse som ju faktiskt träffade mig när jag var "frisk", undra om han känner sig lite lurad? Nja, han borde ju kommit på det vid det här laget! :-) Utan honom hade det sldrig gått eller gå! TACK!!



Gävleborg firade 40-årsjubileum och igår åt vi en fantastisk middag på Bollnäs Folkhögskola. Första uppträdandet var Cittragänget därav min fråga i rubriken. De var jätteduktiga, men det är inte alla dagar man hör 10 låtar i streck och inte känner igen en ton. Svaret på min fråga är dock nej, cittra är inte ett partytrick och bör avnjutas i små mängder. Jag vet inte om det är en generationsfråga, men alla damer runt mitt bord var rörande eniga och då var vi ganska spridda i åldrarna.

Imorn ska jag försöka låta bli att jobba eftersom hela helgen varit jobb, vi får se hur det går!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...