Utan händer händer inget!



Trist, trist! Det blir ingen tävling i helgen. Igår kunde jag inte klä på mig och Bibbi var snäll och red Fyran åt mig. Detta resulterar i att det inte blir någon tävling idag. Det var div 1 och som tur var fanns en Årsta ryttare till anmäld som klev in på min plats i laget. Tack Linda, rid så det ryker!

Händerna är bättre idag och jag ska rida i em, men utan mina tyglar med öglor går det inte. Tyvärr har jag inte dispens för dessa på tävling, men till nästa år är det ett måste för att slippa sånt här. Mycket blir lättare med dessa eftersom jag inte behöver hålla i tygeln med muskelstyrka, utan bara hänga på dem på fingrarna. Bibbi gillar dem också, de bidrar mycket till att man inte spänner sig i axlar och armar. Jag som är stark som en 83-årig dam klarar mig inte utan dem!!

Nu börjar alla Para-equestians åka till Kentucky, men jag känner mig inte lika avis på dem längre. Det är en lååång resa och flera hästar har mått dåligt i karantänstallarna. Tror inte att Fyran hade pallat resan och nu är hon sååå himla fin. Jag drömmer om London istället...

Efter helgens tävlingsbortfall ser hösten ut som följer:
30/10 Södertälje (div 1)
7/11 Nyköping
14/11 Sorunda

Sara, jag räknar med hejarklack nu i Nyköping! Annars kommer jag inte! :-)

Ha en fortsatt trevlig helg allesammans!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...