Trött på att va trött!!

Nu är jag sååå trött på att vara trött! Efter snart tre veckors semester är jag tröttare än någonsin och så här dagen innan medicin har jag dessutom jätteont i kroppen. Hopplöst för stackars Ellinor att vara hemma med mig, jag har jättekort stubin och hon får nog mer ovett än vad hon ska ha. Jag kan i alla fall konstarera att tröttheten inte går att vila bort, jag är som piggast när vi gör saker. Detta resulterar dock i värk och att jag stupar i säng på kvällen, men då får det väl vara så.
Nästa vecka är det sommarkonferens på jobbet och då ska man verkligen få bekänna färg. Nu vet ju de flesta att jag har RA, men det är ändå trist att vara först i säng varje kväll för att man ska kunna ta sig upp dagen efter. Det blir mer patientfokus på den här konferensen och ännu mer nästa gång hoppas jag. Vi ska få höra både psoriatiker och gastropatineter berätta om sina liv. Men vad hände med RA och Spa?? Här får väl jag ta på mig att jag inte legat på... men var förvisade att nästa gång ska vi ha även dessa diagnoser på plats! Det är patienterna det handlar om!!!

Fyran går jättebra och det ska bli superkul att tävla i helgen. Vi ska till Nora och jag ska rida Msv B:2 och Msv B:3. Det är de sista klasserna man får rida på träns och jag har inte orkat ta tag i kandaret sedan Mariefred. Nu rider jag ju bara med en tygel, men Fyran trivs bättre på träns och då är det bekvämare. Efter söndag åker det dock på och lär få sitta där tills säsongen är slut. Frackdebuten är bokad till Vansbro!! :-)
Tävlandet är lite trixigare nu eftersom jag inte har någon hästskötare. På söndag åker Lasse och Ellinor med och nästa helg åker min gamla ridkompis Åsa och hennes dotter med. Ska bli jättekul, tack FB!!!



Nu ska vi till mor & far och fika, i em kommer Svante för att kolla Fyran. Återkommer om det imorn!

Ha en bra dag i solen (för det har vi faktiskt här just nu)!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...