Svensk Mästare 2010!!

Vi gjorde det igen, vi försvarade titeln från förra året!!! Jag har nog världens finaste häst! :-)

I år gick SM i Sorunda, vilket innebar att vi hade 15 minuter till tävlingsplatsen, helt lagom tycker både jag och Fyran.
Banan var en leråker utan dess like och hur mycket jobb som en lagts ned, det var inte en bara i tävlingsbart skick. Jag red lite med handbromsen i första omgången, rätt nervös för att Fyran skulle halka i leran. 70,12% fick vi, men domarna var rätt ojämna. Fick en 9a på en mellantrav från ena domaren och 6a på samma från en annan.
Andra omgången behövdes det inte för hon vägrade trampa ifrån, det var tvärstopp! Klok häst!! Detta resulterade i inga travlängningar och i mitt desperata försök blev det galopp i bägge. Galoppdelen var bättre än första omgången och 67,14% räckte till att slå Simon Åhlstad och Piquet. De rider ett mkt lättare program eftersom Simon är Grad 3, så jag var lite pirrig innan... men han har inte världens finaste häst!

Några bilder har jag inte fått fatt i ännu, men här är filmen från omgång 1.



Nu ska Fyran vila en vecka och på lördag ska hon behandlas för att hon inte varit helt ok. det bör göra susen och sen är nästa tävling 26/9, div 1 i Hufvudsta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...