Snart tävling igen!

Nu har det äntligen slutat att regna, men imorn ska det börja igen sägs det. Nåja, min kropp mår bättre i lagom värme, så detta är faktiskt att föredra.

Gästhuset har fått vita väggar och valnötsgolv, idag har vi varit på IKEA också och köpt lite hyllor. Nu saknas det bara en schysst fåtölj, men det får vänta tills allt är på plats. Jag har dock sett en fin randig i glada färger, det skulle bli fint mot de vita väggarna och mörka golvet. Lobbar på Lasse för att han ska förstå att det är en Lamino som borde finnas där ute...

Fyran går riktigt bra nu och tom vänsterbytena börjar bli bra. Det är lättare i serie, de är raka och fina! Idag har vi bara skrittat efter ett par dagar av lite tuffare träning.
Imorn tänkte jag rida igenom programmen som jag ska rida nästa helg i Nora, MsvB:2 och MsvB:3. Lite bättre böjning i skolorna, så borde vi gå i land med 8:or.
Galoppen är helt annorlunda än vad den var för ett år sedan och det ska bli jättekul att få visa upp henne lite nu under hösten!

Imorn tror jag att det blir en tur till Lag-SM i Katrineholm, men det är bra långt att åka.

Jag behöver en hästskötare med mig till Nyköping 15/8. Någon som vill åka med?? Jag ska till ÖSLR och Ingelsta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...