När blir det regn?

Puh, det verkar som om vi inte ska få något regn alls. Varmt och klibbigt hela tiden, ACn får jobba på högvarv hela tiden. Vad vi skulle göra utan den vet jag inte...

Mina händer gillar inte värmen och inte blir det bättre med semester, använder jag dem inte så blir värken ännu värre. Ortoser är inte det man vill ha på sig när det är 28 grader varmt ute! Men vad ska man göra?

Den här veckan har vi haft semester tillsammans jag, Lasse och Ellinor. Mån och halva tisdagen var vi i Fredrikshavn på "The Reef", ett nytt äventyrsbad som inte riktigt levde upp till förväntningarna. Hotellet var inte ombyggt, vilket resulterade i ett jättevarmt rum. Sedan var allt svindyrt, vem sätter inte i halsen när man debuíteras 10 DKK för ett glas kranvatten till en redan svindyr buffé. Nej, nu blir vi hemma resten av semestern.



Idag ska vi dock till Mariefred och besöka Riddardagarna. Vi gjorde ju aldrig det när vi bodde där, men nu kan vi vara turister med gott samvete! Glass på torget och grillat på Wärdshuset ska det bli!

Imorn ska jag träna för Bibbi och nästa tävling är meeting hos Gripen på Helmer i Strängnäs 6-8/8. Planen är att ha med sig några rosetter hem därifrån. Jag ska starta Ulles Märla också, det ska bli kul!
Fyran ska bo hos Ulle och jag i lastbilen, får se om Nina gör mig sällskap.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...