Mot Danmark

Igår startade jag och Fyran mot Danmark. Det var regn och storm mest hela vägen och bilen som tar rätt mycket vind hoppade bitvis som en hare på vägbanan. Det tog ca 7 timmar och Fyran klev nöjt ur transporten vid 14-tiden på eftermiddagen.

Ett kortare pass i Pernillas fina ridhus och Fyran var lite stel, men helt ok efter en ganska lång resa. Lånade Pernillas bil och åkte in till Lund för att proviantera att reka lite. Vi somnade gott både jag och Fyra, jag en trappa upp och Fyran med hästvänner i stallet.

Idag ska jag till Danmark och jobba på em, så det fick bli ridning på morgonen. Red igenom küren med nya musiken och det satt som det skulle. Ska bli kul att visa lite mer krummelurer den här gången.

Här nere i Skåneland är idag blå himmel med lite moln, men i alla fall inget regn!!
Tygelsjögården är så fin, som att bo i en tavla! Här uppe på alptoppen är det knappt ngn som pratar skånska ens, det gillar jag! Imorn startar vi vid 9-tiden, sen är det bara att rida så det ryker!! :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...