Lappad hand och bra träning

Den här veckan har varit lite motig. Mina händer tog mycket stryk av helgen på Strömsholm och i måndags var jag tvungen att ringa efter en spruttid på KS. När inflammationen inte släpper med vila och Voltaren är det bästa att få kortison sprutat rakt in i leden. Det är lite plågsamt, men har en fantastisk effekt. Dessvärre tar det flera dagar att få en tid för denna spruta, så handleden hann krya på sig lite. Jag känner min kropp så väl så jag vet att ligger det så här och kommer och går är det enda som hjälper just en spruta. Läkaren på KS var dock inte lika övertygad att jag behövde en... Efter lite diskusion fick jag dock en spruta och nu är handleden som "ny", lika svag som innan men inte det minsta värk eller svullnad.

Veckorna går fort och på tisdag startar jag mor Skåne tidigt på morgonen. Vi kommer stanna på Tygelsjögården hos bekanta till torsdag förmiddag då vi åker sista timmen in i Danmark och till Vallensbaek. Jag ser fram emot tävlingen och hoppas att vi ska kunna ta revansch efter halvfiaskot i Belgien.

Fyran dansar i alla fall fram just nu och idag fick vi lite extra hjälp av Anna Blomgren. Anna är en "gammal" Vällingbytjej som arbetat hos Andreas Helgstrand i 5 år nu, hon kommer till Sverige flera gånger per år för att jaga oss lite. Eller ganska mycket... Fyran blev superfin när vi la krut på självbärighet och bakben, trodde inte det fanns så mkt bakben på henne!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...