Hemma igen



Nu är vi äntligen hemma igen efter en helg med fina ridresultat, men mindre rolig tillvaro. Det lär dröja tills jag rider i blå-gula käder igen, om ens någonsin.

Efter torsdagens träning fick vi på kvällen veta att jag och Fyra inte skulle ingå i laget som skulle representera Sverige. Jag blev lite förvånad, eftersom jag tyckte att vi med två Msv placeringar i år borde ha visat vad vi går för.
Fredagen gick Fyran bra, men våra 64,19% räckte inte till placering utan vi slutade 8a i klassen. Domarna ville se mer energi och spänst...
Lördagen red jag inte på morgonen utan sparade energin till eftermiddagens mästerskapsklass. Det blev dock lite för mycket av det goda och med en tassig trav och stampig galopp tar man inga medaljer.
Küren reds på söndagen och efter att ha ridit på morgonen med värkande kropp, kändes det ok inför eftermiddagen. Fyra var sååå duktig, både piruetter och skolor satt bra. När jag ridit ledde jag på 68,45% och det blev sedan en 5e placering i den öppna klass. Vi fick åka hem med en bronsmedalj i kür!!!

Tack för den här helgen Nina och Fyran!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...