Soppatorsk

Jag har nu varit igång på nya jobbet i 2,5 veckor och det har varit mycket, men samtidigt så himla roligt! Idag tog energin helt slut... Kroppen har försökt göra sig hörd en tag, men det är lätt att inte lyssna när man trivs i tillvaron.

Nåväl, har man en reumatisk åkomma så är trötthet en stor del av vardagen. Ibland är det bara att gilla läget, hur gärna man än vill vara på jobbet.

Efter ett jättebra möte i Södertälje igår kväll med Reumatikerförbundets distrikt där, var jag inte hemma förrens 22.30. Jag vaknar alltid innan klockan, men imorse väckte den mig med ett ryck. Jag var så trött, att kroppen kändes helt bortdomnad. Hur "frisk" man än känner sig, blir man brutalt påmind ibland om att man faktiskt är kroniskt sjuk.

Nu har jag sovit hela fm och ska åka ner till stallet för att försöka stjäla lite energi av Fyran! En galopp i snö borde göra underverk!! :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...