Flyttad o vaccinerad

Igår flyttade Fyran till Terese Klintström i Grödby. Hon klev bara rakt in i sin nya box med öronen rätt fram och verkar stormtrivas. Det gör jag och Nina också! Vi blev varmt välkomnade och det var en trevlig upplevelse med en ridhusbotten som inte var stenhård. Idag har hon fått vaccination, så det blev vila i kylan (-26 grader imorse).

Träningarna i helgen frös och snöade bort. Jättetrist, men det var inte läge att ge sig ut med transport i snöstormen. Tänkte jag skulle kolla med Kertin (Dahlberg) om hon har lite tid med oss när hon är på Grödby på tisdagarna.

Själv mår jag lite sådär, svullna händer och höger fot vill inte riktigt som jag vill. Jag har sedan många år ett tåben som petar ner i framdelen av foten och detta brukar ge sig när man gått på foten några steg. Det puttas upp i foten igen så att säga, men just nu vill det sig inte... Gör ont!

Har fått positiv kontakt med en foderleverantör och vi ska diskutera upplägg i Göteborg under helgen. Hittills har Fyran stått på havre och Krafft 50/50, men nu försvinner det ur deras sortiment och då kan jag lika väl tänka om helt. Vore skönt att slippa dutta med mineraler och tillskott hela tiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...