Julshopping till stora o små!

Vänster handled sprutades för andra gången förra måndagen av duktiga reumatologer på KS, ultraljud is the shit!
Efter första sprutan kom nästan hela inflammationen tillbaka på 2 dagar, men den här gången är jag fortfarande på banan och hyser goda förhoppningar att det består ett tag.

Härlig känsla att kunna rida en vänster sluta utan att gråta eller bara ge upp helt. Inflammationen som satt i senan gjorde att nästan all styrka (den lilla som fanns kvar) försvann och det funkar inte alls på Fyra är jag rädd.

Nu är kandaret på och igår gick hon som en klocka. Hon är starkare och vi har kommit en bit närmre dit vi vill! :-)
Nu stundar massor av träning för oss bägge, jag kan börja simma igen nu när handleden går att använda. Just nu är jag hjärtligt trött på cross-trainern!
Kristian försvinner till Holland den 28e och innan dess ska vi hinna ett par vändor till Ågesta, i februari ska jag till Sanna och rida ett par dagar för Mattias Jansson och när vi åker på semester i januari kommer Bibbi rida åt mig.

Julhandeln går trögt har jag förstått och jag drog mitt strå till stacken idag hos Sandra på Stockholms bästa ridsportaffär "The Horse" i Sickla. Till mig blev det jättefina Pikeur Candela i svart manchester, lite Pikeur strumpor och jag fick ett par jättefina handskar med mig att prova.



Fyran har bara en omgång benskydd och de är sådana med ludd i, funkar dåligt i leran dock. Hon fick ett set fin-fina Eskadron benskydd, hoppas hon blir glad!



Annars är jag rätt färdig med julklapparna, saknas ngn till Lasse och så en till groom-Elin. Elin har dock meddelat att hon bara vill ha en häst, men hon glömde tala om vilken sort (min räddning).

Simma lugnt i jul och jag återkommer innan julafton om jag kan få Amanada att fota lite på träningen. ;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...