Lugnet före stormen

Veckan har börjat lite lugnt med equiterapeut för Fyran och möten på stan för mig. Fyran var lite trött i ryggen och vilade igår och får så göra även idag. Hon hade en tuff vecka när Bibbi trimmade på henne, men det har gett resultat!



Ikväll ska jag närvara på Stockholms Ridsportförbunds årsmöte för att få lite blommor och ett standar(!) för mitt SM guld i höstas. Tänk så fina utmärkelser fick man inte som Sörmlänning, skärpning där! Mamma ska få följa med, för det är ju egentligen hennes häst.

På tal om häst så kommer jag som det ser ut nu att provrida två stycken under nästa vecka. En på Ekerö och en i Skåne, ska dessutom få träffa bekanata som jag inte sett på länge på bägge ställena. Ser fram emot det... och givetvis att hitta en stjärna att ta med mig ut i världen.

Vad ska jag då göra med Fyran? Ja, det får tiden utvisa. I dagsläget vet jag inte vad det kan bli för upplägg på en ev lånehäst, men klart är att jag inte pallar att rida mer än en häst om dagen. Tar jag hem en häst till så måste någon annan rida Fyran, hon kanske kan få tjänstgöra som läromästare åt ngn fram till efter London. Som juniorhäst duger hon mer än väl med sina placeringar tom Msv dressyr.

Nu i helgen beger vi oss till Högbo för att rida en reg/nat tävling. Det är kul med meeting och Högbo är det alltid ordning hos. Att sedan bo på Högbo Bruk och träffa lite Reumatiker är ju inte fel det heller!!! :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...