Träning för Liane


Liane på fina Mr Bean, som för övrigt har samma pappa som min Fyra

Nu var det ett tag sedan och jag ber om ursäkt för det!

Sedan sist har Fyran och jag tränat på och i tisdags var vi hos Lena på vackra Sofielund för att träna för Liane. Det är ett par år sedan som Liane såg Fyran och hon blev mycket överaskad!

Liane mindes Fyran för hennes risiga överilade galopp och nu fick hon se en pålle betydligt mer på bakbenen och en galopp som tom har takt! Vi har gått från en 6a till en 8a, det är inte dåligt!!
Fyran skötte sig väl, men det var lite djupt i Sofielunds fina ridhus och efter 45 minuter fanns det inte en energidroppe kvar.
Liane konstaterade att vi gör allt helt korrekt, pålle ska bara komma lite mer över baken vad det gäller tyngdpunkten och där är hon om jag rider till (men ibland är man ju lite bekväm).

Problemet sitter fortfarande i vänsterbytena som inte är 100% rena och rider jag inte som en iller så är hon klart efter bak. Till höger är bytena jättefina, så det känns bedrövligt om detta inte skulle släppa! Det sitter ju i hennes svaga högra bakben och att hon pga av detta inte kommer igenom helt till vänster, blir lite som en planka och byter innan hon kommer till arbete. Bara att kämpa på...

Skulle sitta fint med lite slantar så jag kan köpa en riktigt bra St Georg-häst, då blir vi livsfarliga i London!

Jag har en idé, återkommer om den går i lås... :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...