Så var det 2011

Så har vi passerat årsskiftet och här hemma gjorde vi det i sjukläge. Ellinor hade feber och halsont, så det blev en mycket lugn hemmakväll. Det var nog vad vi behövde!
Snart har vi firat jul med alla inblandade, kör sista racet på torsdag hos Lasses pappa. Det är lite trassligt när man ska runt till olika stationer varje jul, men det är ändå sorgligt när de blir färre...

Några nyårslöften har det väl inte blivit, men kanske lite förändring i alla fall. Jag kommer ingå i en forskningsstudie på KI i 2 år och där ska träningens inverkan på en sån som mig kartläggas. Detta innebär att jag kommer träna på gym 2 gånger i veckan under denna tiden, så det ska väl göra någon skillnad hoppas jag. Dessutom hoppas jag att fler drivna reumatiker ingår i studien, det är alltid lika spännande att träffa andra i samma situation och se hur de löser livspusslet.

Jobbmässigt hoppas jag på en massa roliga och bra samarbeten och flera av dessa är redan avtalade, så där är det bara att köra igång. Första mötet om Reumatikerdagen 2011 hade vi redan före jul.

Idag blir ingen ridning, har varit på KS och fått en andra TBE spruta. Man får dra sitt strå till stacken när det gäller forkning!! :-) Men ont i armen gör det, det gjorde inte spruta ett...

Borde kanske passa på att köpa en Triss också, jag lyckades få ut hela mitt recept på apoteket!! Det var nästan så att man svimmade, det har i alla fall inte hänt mig sedan avregleringen. Många är de, men ingen medicin har de hemma! Nu ska man inte bara jaga vård, utan även medicin och eftersom alla konkurrerar får man ingen hjälp fast de tydligen ska hjälpa till att söka även hos konkurrenten. Suck, "man måste vara frisk för att orka vara sjuk" är verkligen igen klyscha utan verklighet för många!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...