Seg, sur dag...

Igår var ingen dag som jag vill minnas.

Vaknade till regn och det kändes i hela kroppen. Fick iväg Ellinor till bussen och satte mig i bilen för att mötas av massiva köer, hade ett möte som började 9.00 och kom fram med andan i halsen.
På vägen ringer Lasse och berättar att hans älskade lilla farmor Greta har somnat, det var det bästa men likväl hemskt tråkigt.
Möte hela dagen och fick skippa lunchen för att hinna jobba lite, ett äpple fick jag i mig och en latte (!).

Mötet fortsatte och inte förrens strax före 16.00 kom jag loss och jobbade lite till. Åkte för att lämna en tavla till jobbet för ramning. Jättefin som en Reumatiker målat för att beskriva sin sjukdom. Ramningen kommer ta 5 veckor!! Suck!

Äntligen hemåt... trodde jag. Körde in på en vägkrog för att köpa lite kaffe att ha i körena. Då kommer en man fram till mig i kön och meddelar att jag har punka på höger bak. Jag kan inte ens knäppa byxorna, byta hjul är helt uteslutet. Fick ringa efter Lasse som kom och hjälpte mig.



Hann inte till stallet, men Tessi försäkrade att Fyran levde. Jag tror på henne, men hon kan vara väck innan morgonen med min tur.

Idag blir det hemmajobb och vila. Imorn ska jag träffa en patient, möta om Reumatikerdagen och titta på hotell för nästa års konferens.

Ha en bra helg!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...