Semesterspurt

3 dagars konferens var slut i ett nafs, nyttigt att se lite av varje inom Immunologiområdet. Jag som jobbar med flera indikationer känner att jag lätt hänger lite i luften.
På tisdagskvällen hade vi kräftskiva som avslutades med dans. Vi dansade halva natten, Robert Wåtz var DJ och visste vilka låtar som var gångbara i en skara som vår. Jättekul!!

Eftersom jag skulle ha haft semester även hela denna vecka, har Ellinor bott hos mormor och morfar. Det verkar som om de haft det jättebra, men Trasan tyckte att det var rätt skönt att komma hem till katter och rosa rum.
Nästa vecka ska Ellinor börja på fritids och i skolan, det ska bli spännande. Jag ska varva skola, jobb och lite ledighet.

Den här helgen ska jag till Nyköping och tävla. Skulle ridit LA:6 och MsvB:4, men det blir LA:3 och LA:6 istället. Jag har inte ridit Fyran på kandar sedan Mariefred och domaren som ska döma gjorde inte att jag blev direkt peppad att ta på det... Trist med den här sporten ibland, men ibland är det bara att kasta in handduken. Jag vet redan innan vi har ridit vad jag kommer få för kommentarer och för varje gång blir jag med förbannad. tänk om man i redan i proppen kunde få se vad det var för domare bokade, då skulle man kunna spara sig mycket lidande och pengar!
Snälla ÖSLR flyttade mig i alla fall till LA:3 istället. Det är inte en klass vi ska rida, men ska jag åka så långt rider jag gärna två klasser och nu blir det ju en framridningsklass i LA:3. Får se det som lite träning inför SM som ju är om två veckor i Sorunda. Kommer ni och hejar??
Dessvärre ser det ut som om jag måste fläta själv och då kanske det inte blir någon tävling i alla fall! Måste kolla med Elin om hon har lust att hjälpa mig.

Idag ska vi njuta i solen och bara vara ledigt, så när som en sväng till Ingalill för att hämta lite Supertopar till mjölkkartonger. En fantasisk pryl!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...