Final div II Stockholm

I lördags red jag final i div II Stockholm. I år tävlar jag ju för en ny klubb, Årsta-Runtens Sportryttare och det kändes som en bra grej att göra för dem. Finalen reds i LA:4 och det är ju inte varje dag vi ska visa skänkelvikningar på tävling. Fyran och jag slutade 9a och laget kom 2a i div II.

Bibbi mötte upp i Botkyrka och Fyran var riktigt fin. Jag vet inte riktigt vad man vill se om denna ritt belönas med 63,33%? Det är väl tyvärr så att trots att man hållit på i massor med år, aldrig blir klok på detta.
Domarna var jämna, men hur kul kan det vara att sitta en hel klass och aldrig våga premiera eller såga? Det blir bara trist för alla inblandade.

I söndags hade Nina hand om Fyran, men efter ett telefonsamtal fick jag göra en blixtutryckning för att lappa ett trasigt ben. Fyran hade trampat på sig själv och fixat ett rätt elakt krossår på höger bak. Inte halt och fram till nu har det varit fint. Peppar, peppar...

Midsommarhelgen blir en träningshelg på hemmaplan med Bibbi. Nu ska vi sätta bytesserierna så att jag kan få dra på mig fracken i höst!
Nästa start Mariefred 10/7 Msv B:4, ska bli kul att komma tillbaka till Quecksta.

See you there!!!


Bild från Lillerud i våras.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...