Vilan över


Hemma igen i verkligheten efter en underbar vecka i värme på Tenerife!

Fyran har fläskat på sig under veckan och är satt på hårtbantning. Hon kändes mjuk med inte helt på tårna när jag red henne i torsdags. Ikväll ska jag rida igenom küren med musiken som Christer har mixat. Till filmen ser det helläckert ut!
Tävlingarna lyser med sin frånvaro och nu är vi satta i karantän pga av att en häst i stallet haft en streptokockinfektion. Ingen mer har insjuknat, men det föll bort tre tävlingar och ett landslagsläger för mig pga detta. Suck! Efter Hubertus Schmidt träningen på Eriksberg var jag jättetaggade, men nu har luften lite gått ur...
Vi kommer därför starta i Grums och även i Sörmon i maj. 12/4 bär det av mot Belgien och det blir vår första internationella start. Vi blir 4 svenska ekipage på plats i Moorsele, som det ser ut nu.
Mycket jobb har det blivit den här veckan och har en massa roliga projekt på agendan. En potientiell ny sponsor träffar jag 31/3, de kommer även kunna hjälpa mig med mediabiten i så fall hoppas jag.


Artikeln för Expressen kom in för en dryg vecka sedan och den blev lite kort, men innefattade ridning så väl som sjukdom. Ska få till en länk på hemsidan till den så snart jag kan. Fotot är taget av Lars Ottosson för en kommande artikel på Reumatikerlinjen och Ridsport.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...