Pålle får ny adress omgående!

Idag hände det som inte får hända!

Fyran lägger sig alltid ner i snön det första hon gör när hon kommer ut. Detta gör att man måste vara noggrann när man sätter på täcken, så inget hamnar på sned.
Idag åkte täcket ner över huvudet på henne när hon lade sig ner för att rulla sig i snön och givetvis blev hon helt panikslagen. Sprängde tråden (som är en metalltråd!) och sprang in i grannens hage.
Den där metalltråden har gett mig många sömnlösa nätter och nu fick jag rätt...

Nåväl, hon trampade sig v fram men det ser helt ok ut. V bak har tråden "bränt" på framsidan av skenan så hon är svullen och varm, peppar peppar skar den inte. Helt ohalt men det är lite värme i benet. Jag tror inte att det blir mer, men det ska inte få hända igen!

Vi kommer flytta till Tessie i Grödby och jag hoppas att jag kan få hjälp 7 dagar i veckan, för min kropp pallar inte mockning och fixande med andras hästar. Jag var där när vi flyttade, men då var det fullt. Det känns bra!

Håll tummarna för att Fyran är ok redan imorn!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Spirig, fantastisk häst o lastbil...

Hur startade allt? - Reumatism och hästar del 1

Däckad...